Třída 4. A si pro tento školní rok zvolila celoroční téma Detektivní akademie. Žáci se od září proměnili v mladé detektivy, kteří se učí novým dovednostem, řeší záhady a plní rozmanité úkoly.
Hned v úvodu školního roku na ně čekala první velká zkouška – přijímací řízení do Detektivní akademie. Paní učitelka ověřila, zda mají uchazeči potřebné schopnosti a předpoklady pro práci vyšetřovatele. Děti se seznámily s klíčovými vlastnostmi, které by měl správný detektiv mít, a společně vytvořily detektivní pravidla třídy.
Součástí zkoušek byly aktivity zaměřené na pozorovací schopnosti, paměť i týmovou spolupráci. Žáci hledali rozdíly, hráli Kimovu hru a společně řešili úkoly, za jejichž splnění získávali razítka vedoucí k přijetí do akademie.
V říjnu třídu navštívil pan detektiv Morkovič, aby osobně prověřil, jak si noví členové akademie vedou. Děti pracovaly s úkoly rozvíjejícími smyslové vnímání – popisovaly pachatele podle obrázku, trénovaly čich a sluch, procvičovaly logické myšlení a odpovídaly na otázky vyžadující důvtip a soustředění.
Tímto to však nekončí – každý měsíc třídu čeká nový projektový detektivní den, během něhož budou žáci pokračovat v plnění misí a rozšiřování svých znalostí. Třída 4. A se tak může těšit na rok plný objevování, spolupráce a vyřešených záhad.
Petra Trela, Marie Morongová

Tvorba webu Asimary × La Potique