Badatelská výuka v dějepise se ukazuje jako výborný způsob, jak žákům přiblížit život lidí v pravěku. Naše nedávná aktivita na „archeologických nalezištích“ umožnila žákům stát se na chvíli skutečnými archeology. Z připravených vrstev půdy postupně odkrývali různé artefakty a díky nim objevovali, jak lidé v jednotlivých obdobích pravěku žili.
Žáci z nálezů zjistili, jaké plodiny lidé pěstovali, jak vypadala pravěká obydlí a jakým způsobem se pohřbívali zemřelí. Velký zájem vzbudily také ukázky pravěkého umění – ozdoby či stylizované figurky, které pomohly dětem pochopit, že umění bylo součástí každodenního života už tehdy.
Hlavním cílem aktivity však bylo porozumět zásadnímu rozdílu mezi starší a mladší dobou kamennou. Badatelské úkoly žáky přivedly k tomu, aby sami odvodili, jak se lidé postupně přesunuli od kočovného způsobu života lovců a sběračů k usedlému zemědělství. Díky tomu pochopili, proč byl tento přechod jedním z největších milníků v dějinách lidstva.
Badatelská výuka tak žákům nabídla nejen nové poznatky, ale i autentický zážitek, který rozvíjí jejich zvídavost, spolupráci a schopnost kriticky myslet – tedy dovednosti, které mají ve výuce dějepisu své pevné místo.

Tvorba webu Asimary × La Potique