V pátek 28. 11. proběhla ve 4. B dvouhodinová čtenářská dílna. Žáci tentokrát nepracovali jen se svou vlastní knihou, ale měli možnost poznat i oblíbené příběhy svých spolužáků.
Na začátku jsme si ve třídě vytvořili galerii knih – všechny přinesené knihy jsme rozložili k prohlédnutí. Poté jsme si připomněli pravidla čtenářské dílny, například udržovat klid a soustředit se na práci, pracovat pilně a samostatně či najít si pohodlné a tiché místo na nerušené čtení.
Každé dítě si následně vybralo knihu, která ho zaujala – obálkou, názvem nebo tím, že by po ní za běžných okolností nesáhlo.
Následovalo 15 minut tichého čtení. Děti si mohly zvolit místo, kde se jim bude číst nejlépe. Někteří zůstali v lavicích, jiní si našli klidný kout a pár čtenářů se dokonce schovalo i pod lavice.
Po čtení děti vyplnily čtenářskou kartu, při jejímž vypracování pracovaly s tiráží i s přečteným úryvkem. Zapisovaly autora, ilustrátora, hlavní a vedlejší postavy, místo děje a nakonec i otázku, kterou by položily některé z postav – mohla se týkat děje, který už proběhl, nebo toho, co by teprve mohlo následovat.
Vyplněné čtenářské karty jsme poté složili do vlaštovek a „poslali“ dál spolužákům. Ten, kdo vlaštovku chytil, měl za úkol přiřadit kartu ke správné knize z naší galerie.
V závěrečné části děti zkontrolovaly, zda je karta přiřazená k jejich vlastní knize správně, a odpovídaly na otázky týkající se jejich příběhu.
Ačkoliv šlo především o samostatné úkoly, děti díky aktivitám nahlédly do knih, ke kterým by se možná jinak nedostaly, poznaly čtenářský vkus svých spolužáků a procvičily práci s textem, postavami i dějem.
Děkuji všem žákům za svědomitou práci a nadšení, se kterým se do čtenářské dílny pustili.
Michaela Přidalová

Tvorba webu Asimary × La Potique